ALGEMENE VOORWAARDEN / PRIVACY POLICY
Wanneer u een afspraak maakt of een aankoop doet bij De Beautybox by Eline gaat u automatisch akkoord met de algemene voorwaarden van De Beautybox by Eline.
Artikel 1. Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Ondernemer: Bedrijf in de uiterlijke verzorgingsbranche, zoals kapper, pedicure of schoonheidsspecialist, in dit geval: De Beautybox
- Consument: Particulier die gebruik maakt van de diensten/producten
- Overeenkomst: Mondelinge of schriftelijke afspraak over behandeling of product.
- Dag: Kalenderdag
Artikel 2. Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle afspraken en overeenkomsten tussen consument en ondernemer.
Artikel 3. Totstandkoming van de overeenkomst
- De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding (door de consument) van het aanbod (van de ondernemer).
- Afspraken kunnen persoonlijk, telefonisch, via e-mail of online worden gemaakt.
Artikel 4. Verplichtingen van de ondernemer
- Prijzen en annuleringsvoorwaarden moeten vooraf duidelijk zijn.
- Ondernemer moet handelen volgens wetgeving en richtlijnen zoals de Wkkgz.
- De ondernemer staat ervoor in dat de door hem verrichte werkzaamheden beantwoorden aan de overeenkomst en worden uitgevoerd met goed en zorgvuldig vakmanschap en met gebruikmaking van deugdelijke materialen en middelen.
- De ondernemer licht de consument in over de aard en omvang van de behandeling, de in redelijkheid te verwachten resultaten en de mogelijke risico’s verbonden aan de behandeling. De ondernemer vraagt de consument naar informatie die relevant is om de behandeling goed uit te kunnen voeren.
- De ondernemer wordt geacht te werken volgens haar/zijn beste kunnen, de geldende wet- en regelgeving, beroepscompetentieprofielen, branche specifieke normen en richtlijnen en de laatste stand der techniek. En verstrekt op basis hiervan adviezen en/of voert de behandeling uit. Indien noodzakelijk wordt een consument geadviseerd om vooraanvullende behandelingen of beoordeling een andere discipline te consulteren.
- De ondernemer zal geen handeling verrichten die buiten zijn beroepscompetenties valt.
Artikel 5. Verplichtingen van de consument
- De consument dient de ondernemer voor het aangaan van de overeenkomst op de hoogte te stellen van eventuele specifieke wensen.
- De consument heeft de plicht alle door de ondernemer gevraagde en noodzakelijke informatie te verstrekken die deze voor een goede uitvoering van de overeenkomst nodig heeft.
Artikel 6. Betaling
- Betalingen aan de ondernemer via gangbare middelen (contant of digitaal)
- Bij een reeks behandelingen kan de ondernemer de consument verplichten tot een vooruitbetaling van maximaal vijftig procent van de totaalprijs. Het resterende deel van totaalprijs zal na voltooiing van de reeks behandelingen in rekening worden gebracht.
- In geval de consument wegens overmacht verhinderd is de gemaakte afspraak na te komen, kunnen geen kosten in rekening worden gebracht.
- Indien de consument ondanks herhaald verzoek niet uit zichzelf betaalt, komen de kosten die de ondernemer maakt om de geldvordering te innen voor rekening van de consument.
- De berekening van de hoogte van de kosten die de ondernemer in rekening kan brengen zal plaatsvinden overeenkomstig de Wet normering buitengerechtelijke incassokosten.
Artikel 7. Herroepingsrecht bij levering van diensten
- Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 8 dagen, ingaande op de dag van het aangaan de overeenkomst.
- Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door De Beautybox bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Artikel 8. Herroepingsrecht bij levering van producten
- Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 8 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
- Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Indien de consument van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en ongeopende verpakking aan De Beautybox retourneren, conform de door De Beautybox verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Artikel 9. Huisregelement
- De Beautybox heeft het recht om de afspraak te verplaatsen of te annuleren.
- Kosteloos annuleren is mogelijk tot 24 uur voor de behandeling, daarna wordt de prijs van de geboekte behandeling in rekening gebracht
- In het geval dat de consument te laat komt:< 10 minuten, heeft de ondernemer het recht de behandeling in te korten. De consument betaald echter wel de oorspronkelijker prijs.
- In het geval dat de consument te laat komt: >10 minuten, heeft de ondernemer het recht de behandeling te annuleren en de kosten van de behandeling in rekening te brengen.
Artikel 10. Aansprakelijkheid
- De ondernemer is tegenover de consument aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming die aan de ondernemer of een persoon in zijn dienst dan wel stagiaire is toe te rekenen.
- De ondernemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat de consument onjuiste en/of onvolledige gegevens heeft verstrekt.
- De ondernemer is niet aansprakelijk als het gewenste resultaat niet haalbaar blijkt te zijn.
- De consument is tegenover de ondernemer aansprakelijk voor door de ondernemer geleden schade die door een aan de consument toerekenbare tekortkoming is veroorzaakt.
- Bij de aanwezigheid van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering is de aansprakelijkheid van de ondernemer beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval uit hoofde van de gesloten bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald.
- De ondernemer is niet aansprakelijk voor diefstal, verlies of beschadiging van persoonlijke eigendommen van de consument.
Artikel 11. Klachtenregeling
- De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte regeling voor de opvang en behandeling van klachten en behandelt een klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- De consument dient tekortkomingen per ommegaande na het ontdekken of kunnen ontdekken daarvan schriftelijk, volledig en duidelijk omschreven, dan wel elektronisch bij de ondernemer in te dienen, tekortkomingen dienen uiterlijk binnen 14 dagen kenbaar gemaakt te worden aan de ondernemer.
- Bij De Beautybox ingediende klachten worden, binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een onvoorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt wordt door De Beautybox binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- De ondernemer zal eventuele tekortkomingen zo mogelijk herstellen binnen een redelijke termijn.
- Voor zover op de betreffende beroepsgroep de Wkkgz van toepassing is, maakt een klachtenfunctionaris deel uit van de klachtenprocedure.
- Als de klachtenprocedure niet tot een voor beide partijen aanvaardbare oplossing leidt, ontstaat een geschil dat kan worden voorgelegd aan de Geschillencommissie.
- https://www.anbos.nl/consument/schoonheidsspecialist/klachtenregeling-consumenten
Artikel 12. Geschillenregeling
- Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst bij de ondernemer heeft ingediend.
- Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil uiterlijk twaalf maanden na de datum waarop de consument de klacht bij de ondernemer indiende, schriftelijk of in een andere door de Commissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt.
Artikel 13. Recht
- Op elke overeenkomst tussen ondernemer en consument is het Nederlandse Recht van toepassing.
- De ondernemer heeft het recht om de algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Deze voorwaarden zijn ook van toepassing op reeds gemaakte afspraken. Ondernemer dient dan wel z.s.m. de consument hiervan op de hoogte te stellen, consument heeft het recht de overeenkomst kosteloos op te zeggen/te annuleren.
PRIVACY POLICY
De Beautybox respecteert de privacy van al haar klanten en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk behandeld wordt. Wij vragen niet meer informatie dan noodzakelijk is en gebruiken uw gegevens alleen om uw bestelling zo snel en gemakkelijk mogelijk te verwerken. Voor alle overige zaken worden uw persoonlijke gegevens alleen gebruikt wanneer u daar expliciet toestemming voor geeft.
Persoonsgegevens die wij verwerken:
De Beautybox verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt.
Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
- Voor- en achternaam
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- E-mailadres
Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken:
- U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
- De Beautybox verwerkt ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor onze belastingaangifte.
Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken
De Beautybox gebruikt geen cookies of vergelijkbare technieken.
Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door De Beautybox en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen.
U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar info@debeautybox.nl